Så kan man beskriva Vyn när de är ute och genomför, till synes omöjliga, entreprenaduppdrag 150 m ovanför markytan med endast ett rep som livlina.
Branding, Webb och Varumärkeskapande
Branding, Webb och Varumärkeskapande
Vi kom i kontakt med Jon Enström, VD på Vyn, i slutet på 2021. Då hade han precis genomfört uppköpet av Klätterservice Öresund och bytt företagsnamn till just Vyn. Han var ute efter någon som kunde hjälpa Vyn att sticka ut på marknaden och samtidigt, på ett tydligt vis, förmedla deras erbjudande och identitet.
Efter en första djupdykning tillsammans kunde vi nysta ut projektets olika moment, lära känna varandra lite mer för att sedan inse att vi var en bra match.
Därefter drog vi igång!
Ett omfattande projekt där vi arbetat om Vyns varumärke och digital strategi. Många moment skulle följa samma röda tråd.
Det hela har resulterat i bla. ny webb och design. Ny tonalitet i tal och copy. Ett nytt visuellt yttre i from av bild och foto. Ett helt nytt brand helt enkelt!
Det första steget - hitta kärnan! Vem, var, hur och varför? Tillsammans med STNG reklambyrå började arbetet med lära känna Vyn inifrån.
Arbetet nystade ut i två centrala värdeord. Värdeord som sedan skulle ligga till grund för utformningen av all typ av kommunikation och samtidigt lämna en känsla för Vyn:s identitet.
Med de nya värdeorden på plats arbetade vi fram tonalitet, moodboards, disposition och wireframe till hemsidan.
Vanessa Rabal gjorde sedan ett fantastiskt arbete med att fånga känslan i det förbyggande varumärkesarbetet och sätta fingret på hur Vyn faktiskt skulle se ut. Resultatet blev en riktigt grym design!
#00000E
#FFFFFF
#FED631
När programmeringen var klar blev det tydligare än någonsin att det är detaljerna som gör en riktigt bra hemsida. Snabba, smidiga, effektiva och nästan osynliga. En bra beskrivning av VYN och en bra beskrivning av animationerna som måste till för att fånga identiteten. Inte för mycket, inte för lite.
Avancerade och synkroniserade animeringar med samma kod för att alla skärmstorlekar?
Inga problem.
Menyn blev ett praktexemplar av att kombinera alpineJS med Tailwind CSS för att skapa något unikt. Du kan läsa mer om vad vi tycker om dessa ramverk i vår artikel på bloggen.
En viktig del i arbetet var att fånga Vyn i bilder. Besökaren på Vyn:s hemsida skulle direkt kunna känna Vyn:s idientitet igenom design och bild utan att behöva inhalera någon text. Vi genomförde två fotosessions, en ute på fält där vi också sköt video med drönare och en i studio där vi fångade varumärkesbilderna.
Samtidigt arbetades det filtigt med texterna till hemsidan. Många tjänster och mycket information samlades ihop till det viktigaste.
Ett varumärke som inger förtroende samtidigt som det förmedlar spänning och
intresse. En hemsida
som sänder rätt signaler med lagom mycket effekter, enkel navigering och coola bilder.
Och såklart viktigast av allt en nöjd kund.
Vi är jättenöjda med Caesar och resultatet av deras arbete har verkligen blivit något vi kan ställa oss bakom. Det har varit ett nära samarbete som känts tryggt från början. Något jag tror grundar sig i deras öppna och tydliga kommunikation och deras noggrannhet i leveransen. Mina förväntningar har verkligen blivit överträffade!
- Jon Enström, VD Vyn
BRANDING-VYN
BRANDING-VYN